אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה

אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה

הטלוויזיה היא היום הרבה יותר מאשר מוצר צריכה בסיסי. בבית הישראלי הממוצע, הטלוויזיה – ולרוב גם כמה טלוויזיות – צפויות לפעול כמה שעות לפחות בכל יום. זהו מקום המפלט שלנו, אמצעי הבידור והאסקפיזם הטהור. בין אם אתם דבוקים לסרטי על המסך הקטן (שהפך גדול מאוד בשנים האחרונות), סדרה טובה, משחקי ספורט, חדשות או כל דבר אחר, סבירות גבוהה שתחפשו חוויית צפייה מושלמת: וכן, גם חוויית האזנה. אוזניות לטלוויזיה נכנסות לתמונה בנקודה הזו בדיוק.

 

למה צריך אוזניות לטלוויזיה?

המהות העיקרית של אוזניות לטלויזיה ברורה: לאפשר לכם לשמוע את הסאונד של התכנים בהם אתם צופים ישירות לתוך האוזן שלכם. כאן כבר מסתתרת סיבה מרכזית מאוד להצטייד מראש באוזניות כאלה, והיא על מנת לצמצם את ההפרעה לסביבה. חשבו למשל על בן משפחה שרוצה לראות משחק בפול ווליום בלי להפריע לכל הבית, דירת שותפים בה אחד הדיירים מעוניין בשקט כדי ללמוד למבחן או "סתם" דירה עם קירות דקים במיוחד, שעוצמת קול גבוהה "מדי" עלולה להיות בבחינת מטרד לשכנים. אוזניות לטלוויזיה צפויות למנוע את כל התרחישים האלו, שבחלקם הם הכול חוץ מנעימים.

כמובן שמן העבר השני של המשוואה, האוזניות עשויות למנוע מהצופה היחשפות לרעשים חיצוניים שפוגעים בצפייה. נסו לראות סרט כאשר בני הבית משוחחים בקול בסלון: זהו מטרד גדול, שיכול להצטמצם למינימום או אפילו להיעלם לחלוטין עם אוזניות. במיוחד כאשר האוזניות מציעות מנגנון מיוחד להפחתת רעשי הרקע, כפי שהדגמים הפופולאריים המוצעים כיום מספקים, וכן אפשרות התאמה של הקול לתנאי הצפייה הספציפיים.

 

איך פועלות אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה?

אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה, הן למעשה הצורה המרכזית, ויש שיגידו גם היחידה, של אוזניות עבור אמצעי הבידור הפופולארי הזה. אחרי הכול, מתי בפעם האחרונה ראיתם אדם יושב על הספה כאשר אוזניות המחוברות בחוט למכשיר הטלוויזיה, הנמצא כמה מטרים ממנו? זה אפשרי, אבל לא נוח וגם עלול להיות מטרד לא קטן. חשבו על חוט המונח על הרצפה ומהווה מכשול בפני כל מי שעובר בסלון.

אז אחרי שהבנו מדוע נדרשות אוזניות אלחוטיות לטלויזיה, עולה השאלה כיצד כל ה"קסם" הזה מתרחש: איך הקול המופק בטלוויזיה נשמע אך ורק באוזניות, ולא בסלון כולו? הטכנולוגיה המתקדמת במאה ה-21, העובדה שזה אפשרי לא צריכה להפתיע אתכם. חיבור אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה יכול להיעשות באחת מבין הדרכים הבאות (ההבדל הוא למעשה בתדרים עליהם מבוסס החיבור הזה):

  • אוזניות בלוטוס לטלוויזיה
  • חיבור אינפרא אדום
  • גלי רדיו
  • חיבור לרשת האלחוטית – אוזניות איכותיות הכוללות מפרט מרשים וחיבור נוח למגוון אמצעי מדיה. למרות זאת, מחוץ לבית אפשרות השימוש בהן יורדת פלאים

מעבר לחלוקה הבסיסית הזו, ניתן להבחין בין כמה קבוצות של אוזניות טלוויזיה אלחוטיות. הצורה בהחלט משחקת תפקיד, ונכון לבצע האבחנה בין אוזניות קשת המקיפות את הראש לבין אוזניות In Ear, המוכנסות לאוזן ויושבות בתוכה – כמובן שחשוב שהאוזניות תהיינה נוחות ומתאימות באופן מלא למאפייני המשתמש. אחרת אתם עלולים לגלות שבכל תזוזה על הספה, חוויית ההאזנה נפגעת. הבחירה במידה רבה היא שאלת הנוחות.

 

איכות בכל האזנה

גם בלי קשר לשאלת ההפרעה לסביבה, אוזניות טלוויזיה יכולות לקבל עדיפות על רקע העובדה שהדגמים האיכותיים שלהן עשויים לשדרג את חוויית הצפייה (או ליתר דיוק: ההאזנה). אוזניות מהטופ העולמי יכולות לגרום לסאונד משובח במיוחד, שאפילו עולה על הרמקולים המובנים או החיצוניים שאפשר לחבר למכשיר. אם מוסיפים את צמצום רעשי הרקע, אותו הזכרנו קודם לכן, מבינים עוד יותר מדוע מדובר ברכישה שיכולה להיות מאוד מוצלחת.

אז איך יודעים שאוזניות הן אכן איכותיות? בדרך כלל, יהיו אלה הדגמים הפופולאריים של מותגי הענק הפועלים בשדה המשחק. אם נצמדים להגדרות טכנולוגיות, הרי שהדרייבר העומד בבסיס האוזניות הוא שיגדיר מעל הכול את עוצמת הקול ודרגת האיכות שלו. יש שימליצו על דרייברים משובחים, של 50 מ"מ ומעלה.

 

אוזניות לכבדי שמיעה: חלק בלתי נפרד מהתמונה

אי אפשר שלא להתייחס לדגמים של אוזניות לטלוויזיה לכבדי שמיעה, שמתקשים או אפילו לא מסוגלים כלל להאזין לקול הבוקע מהרמקולים המובנים של הטלוויזיה – לרוב במרחק של מטרים ספורים מהם. בהתאם לכך תמצאו אוזניות לטלויזיה למבוגרים, לכבדי שמיעה.

בהקשר הזה, חשוב להדגיש שחלק גדול מאותן אוזניות לכבדי שמיעה לטלוויזיה שמות דגש על ההתאמה האישית. נקודת המוצא היא שלכל משתמש יש את ההעדפות שלו, או למעשה את הקשיים הנקודתיים שהוא מתמודד איתם. כתוצאה מכך תמצאו באוזניות אפשרות לכוון את עוצמת הקול, לצד אפשרויות התאמה אחרות.

חשוב להדגיש שהשליטה בעוצמת האוזניות היא נפרדת מעוצמת הקול בטלוויזיה עצמה, מה שמסביר מדוע כמה אנשים יכולים להאזין למתרחש על המרקע בו זמנית מבלי שיפריעו אחד לשני (לדוגמה, האדם המשתמש באוזניות וסובל מבעיית שמיעה יכול להגדיל את העוצמה, מה שלא יביא לסאונד "מפלצתי" דרך מסך הטלוויזיה.

 

סוגים נפוצים של אוזניות לטלוויזיה

כאשר אנחנו מדברים על אוזניות לטלויזיה, אנחנו מתכוונים כמעט בכל המקרים לאוזניות אלחוטיות. הסיבה היא שבין הטלוויזיה לבין המשתמש צפוי להיות מרחק של כמה מטרים בודדים לפחות, כך שחיבור חוטי עלול להיות בלתי אפשרי, או לכל הפחות מסורבל מאוד. במצב כזה, למשל, המשתמש היה מתקשה מאוד לנוע תוך כדי הצפייה, מה גם שחוט המונח על הרצפה הוא מועד לפורענות.

במילים אחרות: הבחירה השכיחה היא אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה, על הצורות השונות שלהן. אלה יכולות להיות אוזניות בלוטוס לטלוויזיה, המתבססות על העובדה שהשימוש במכשירי טלוויזיה חכמים המסוגלים להתחבר לאינטרנט ולבלוטות' נפוץ מאוד בישראל בשנים האחרונות (במיוחד בכל הנוגע לטלוויזיה הראשית של הבית, בסלון, שתהיה לרוב גם הגדולה מכולן). הדגמים השונים נבדלים ביניהם למעשה בשיטת השידור – כלומר אופן בו מתבצע חיבור אוזניות לטלוויזיה – כשהטכנולוגיות העיקריות הן בלוטות', גלי רדיו או קרני אינפרא אדום.

בחלק גדול מהדגמים המוצעים כיום, תמצאו שני חלקים: האוזניות עצמן, והבסיס שלהן. את הבסיס מחברים לרוב בצורה ישירה למסך הטלוויזיה עצמו, כאשר ברוב המקרים הוא ישמש גם להטענת האוזניות בין השימושים. אוזניות טלוויזיה הרי אינן מחוברות לרוב גם לחשמל בצורה ישירה, ולכן יש לבחור באוזניות עם סוללות או אוזניות נטענות.

 

דגשים חשובים בבחירת אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה

מעבר לתצורת האוזניות ולאופן החיבור שלהן, יש כמה פרמטרים אחרים שכדאי להתחשב בהם לפני שמחליטים על קניית האוזניות. אוזניות אלחוטיות לטלויזיה מומלצות הן בחלק גדול מהמקרים אוזניות מבתי היוצרי המותגים הבולטים בעולם הסאונד בפרט והאלקטרוניקה בכלל, ומומלץ לא להתפשר מהבחינה הזו. מומלץ לקרוא ביקורות ולראות עד כמה האוזניות מצליחות להסתנכרן למכשירים שונים וממותגים שונים, כי לא תמיד יש אחידות מהבחינה הזו.

כאשר בוחנים את המפרט האוזניה, יש כמה משתנים שיכולים להגדיר את חוויית הצפייה שבה ואת כדאיות הרכישה שלה. ביניהם:

  • איכות הסאונד – מבוטאת, בין השאר, במדד ה-TMD (Total Harmonic Distiortion) שמבטא את עיוות הסאונד. המטרה כמובן היא לעיוות קטן ככל שניתן, כך שתשמעו רעשים אותנטיים ביותר במגרש הכדורגל, לדוגמה, או את פסקול הסרט ממש כמו בקולנוע
  • סינון הרעשים – בדרך כלל, נרצה שהאוזניות יציעו אטימה ראויה בפני רעשים חיצוניים, מה שיאפשר לנו להיטמע בסרט או בסדרה באופן מלא ולמנוע הפרעות. אוזניות אלחוטיות מומלצות לטלוויזיה יכולות להגיע בטכנולוגיה אקטיבית ויעילה של בידוד רעשים (ANC). ישנן אוזניות שמציעות גמישות מהבחינה הזו, כלומר, להחליף בין מצבי שמע בלחיצת כפתר
  • משך חיי הסוללה – אתם ממש לא רוצים לגלות שהאוזניות נכבות בדיוק ברגע שיא בסרט שבו אתם צופים. לכן מומלץ לבחון את משך השימוש, בין טעינה לטעינה, כשניתן למצוא כיום בקלות אוזניות בעלות יכולת של עשרות שעות שימוש רציף

מומלץ לראות מהי אוכלוסיית היעד לאותן אוזניות, אם יש כזו, ובכך ללמוד האם הן יכולות לספק מענה. דוגמה מובהקת היא אוזניות אלחוטיות לטלויזיה למבוגרים, המיועדות בין השאר להתמודד עם קשיי השמיעה שעלולים לאפיין אדם בגיל מבוגר. אם לוקחים למשל אוזניות לגיימרים – והרי ידוע שחלק גדול מהגיימרים מעדיפים לשחק באמצעות מסך הטלוויזיה הגדול והאיכותי שלהם – תכונות דוגמת מיקרופון מובנה יכולות להיות פתרון מעולה.

אגב אם אתם מחפשים אוזניות ספורט מוזמנים להכנס לקישור ולקרוא את הסקירה שערכנו.

אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה הן סופר נוחות, ובהחלט יכולות לאפשר לנו לראות בכיף טלוויזיה מבלי להפריע לבני הבית הישנים. הן מאפשרות לנו לצפות בחדשות או בסדרות נטפליקס בסטייל שלנו ומגיעות בשלל דגמים לבחירה. אנחנו באתר ibuds יודעים עד כמה מורכב למצוא אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה שהן גם נוחות וגם איכותיות, ולכן הבאנו במיוחד בשבילכם סקירה של 5 אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה הכי פופולריות בשוק. להלן המוצרים עליהם אנו ממליצים.

 

אוזניות לטלוויזיה אלחוטיות כוללות בסיס נטען BP-1733  / Blaupunkt BP-8200WR

אוזניות אלחוטיות המתלבשות על האוזניים בצורת קשת Over Ear מבית מותג Blaupunkt. האוזניות כוללות כריות אוזניים מרופדות לנוחות מושלמת בעת השימוש ובעלות טווח אלחוטי לרוב עד 20 מטר, כך שתוכלו להסתובב בחופשיות בחלל.

היתרונות

  • האוזניות בתדר 2.4GHz ומיוצרות מהטכנולוגיה החדשנית ביותר.
  • טווח אלחוטי של עד 20 מטר, כך ניתן להסתובב איתם בחדר בחופשיות.
  • ניתן להשמיע באוזניות נגן DVD , נגן CD, iPod , טלוויזיה, מכשיר וידיאו או מערכת Hi-Fi.
  • התקנה נוחה מאוד.

בדקו ב-KSP (למהירי החלטות)

בדקו באמזון (לסבלניים יותר)

 

אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה Sennheiser RS175 Digital

אוזניות אלחוטיות איכותיות ויוקרתיות מבית מותג Sennheiser, בעלות משדר אלחוטי חזק מאוד המסוגל להפעיל 2 אוזניות יחד, וטווח אלחוטי של 50 מטר. האוזניות חודרות לתוך האוזניים, ומגיעות ב- 2 חלקים. אפשרויות הסאונד של האוזניות מגוונות מאוד ומוגדרות מראש לטלוויזיה.

האוזניות תוכננו במיוחד לצפייה בטלוויזיה וסרטים, וכמו שהמומחי ibuds מספרים, בהחלט אפשר להרגיש באיכות בשמיעה ובנוחות הלבישה שלהן.

היתרונות

  • אוזניות אלחוטיות הנכנסות לתוך האוזן ומשמיעות באיכות מעולה.
  • טווח אלחוטי עד 50 מטר.
  • האוזניות מעבירות צליל איכותי ובס מקצועי.
  • אפשרויות הסאונד מוגדרות מראש לטלוויזיה.
  • הערכה מגיעה לצד משדר המשמש כתחנת עגינה וטעינה לאוזניות.
  • עיצוב ארגונומי לחוויית שימוש נוחה למשך זמן רב.

בדקו מחיר ב-KSP (למהירי החלטה)

בדקו מחיר באמזון (לסבלניים)

 

אוזניות קולנוע ביתי אלחוטיות Sony RF400 לצפייה בטלוויזיה (WHRF400)

אוזניות אלחוטיות מבית מותג סוני, המשלבות טכנולוגיה תקשורת אלחוטית לצד טווח אלחוטי משמעותי העמוד על 45 מטר. האוזניות מגיעות בצורת קשר וכוללות ריפוד נוח מאוד לאוזניים וחוויית שמיעה מעולה, כמו שרק מותג סוני יודע לתת. האוזניות מגיעות לצד משדר TMRRF400, מתאם AC, כבל סטריאו מיני, וסוללה נטענת.

היתרונות

  • עד 20 שעות האזנה בכל טעינה
  • טווח אלחוטי של 45 מטר
  • רפידות אוזניים נוחות מאוד
  • שמיעה מעולה בזכות יחידות דרייבר גדולות
  • בהירות קולית עם מצב קול
  • התקנה פשוטה
  • ערכת טעינה איכותית ונוחה לשימוש
  • עיצוב ייחודי

בדקו את המחיר באמזון (לסבלניים)

קישור לכל האוזניות של סוני באתר KSP

 

אוזניות Marshall Major 2 Bluetooth Bluetooth

אוזניות בלוטוס לטלויזיה אלחוטיות מבית מותג Marshall המשלבות (לפי העין החדה של מומחי ibuds), איכות גבוהה לצד דיזיין רטרו מדליק. האוזניות מגיעות בשלושה צבעים לבחירה, לבן, שחור וחום. איכות השמיעה באוזניות בולטת מאוד עם צליל חד ונקי וכמובן עיצוב ייחודי ונוחות בלתי מתפשרת העוטפת את האוזניים עם רפידות רכות.

היתרונות:

  • טווח אלחוטי – 9 מטר.
  • 30+ שעות האזנה בטעינה אחת.
  • דרייברים דינמיים 40 מ"מ המותאמים אישית לבס הנבחר.
  • כפתור שליטה רב-כיווני המאפשר נגינה, עצירה, עוצמת קול כיבוי והפעלה.
  • עיצוב בסגנון רטרו ייחודי ומתקפל.

בדקו מחיר באמזון

 

אוזניות ‏אלחוטיות JLab Studio Wireless On Ear

אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה מבית מותג JLab הידוע באיכות המוצרים הגבוהה, לצד דיזיין ייחודי. אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה מומלצות אלה מגיעות עם טווח אלחוטי עד 10 מטר, ביטול רעש פעיל וזמן האזנה של יותר מ – 30 שעות. האוזניות מגיעות בצורת קשת עם סרט ראש דמוי עור ומכילות ריפוד נוח ורך לאוזניים.

היתרונות

  • ביטול רעשים פעיל
  • 34 שעות האזנה
  • מיקרופון
  • טווח האזנה של עד 10 מטר
  • משקל קל 141 גרם
  • רמקול: דינאמי, בקוטר 40 מ"מ, עם מגנט ניאודימיום.

בדקו מחיר באמזון

יואב בן אריה
יואב בן אריה

איש שיווק, מוזיקאי ואוהב לרוץ כ-50 ק"מ בחודש, (לא בטוח שאני נראה ככה אני יודע), אבל בתור שני כובעי התחביבים האלו, אני מכור לסאונד איכותי. ולכן, אחרי שבחרתי בעצמי כל זוג אוזניות אלחוטיות בהתאם לצרכים שלי, החלטתי לשתף את כל מה שאני יודע על הבחירה הנכונה ביותר עבור הצורך הנכון ביותר.

אודות iBuds

אני אוהב מוזיקה, אני אוהב לרוץ, מאז ששניהם התחברו – אני לא מפסיק לבדוק את כל האוזניות בישראל. 

באותו נושא